14 دسامبر , 2014

فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا که در دانشگاه های گروه هشت و دیگر دانشگاه های فنی تحصیل کرده اند درآمد بیشتری نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه های کمتر شناخته شده دارند.

 

بررسی های جدید مؤسسه گراتان Grattan Institute نشان می دهد فارغ التحصیلان دوره های لیسانس از دانشگاه های برتر استرالیا در طولانی مدت حدود 6% بیش از دیگر فارغ التحصیلان درآمد خواهند داشت.

فارغ التحصیلان رشته هایی مانند علوم پایه یا بازگانی در طولانی مدت حدود دویست هزار دلار بیشتر از سایرین درآمد خواهند داشت.

گروه-هشت-استراليا

گروه-هشت-استراليا

دانشگاه های گروه هشت اغلب دانشجویانی که سابقه تحصیلی درخشان تری دارند را جذب می کنند، همچنین دانشجویانی که در مدارس خصوصی تحصیل می کرده اند و نیز دانش آموزانی که پدر و مادرشان مدارک دانشگاهی و شغل هایی سطح بالا داشته اند.

بنابراین برخی از دلایل تفاوت بازده کاری فارغ التحصیلان این دانشگاه ها به این مربوط می شود که آن ها دانشجویانی را جذب و ثبت نام می کنند که در هر صورت عملکرد بهتری می داشته اند.

تفاوت بزرگ دیگر در رشته های تحصیلی انتخابی است. دانشجویانی که رشته حقوق را انتخاب می کنند در طولانی مدت حدود سیصد هزار دلار بیشتر از دانشجویانی که رشته های علوم پایه را انتخاب کرده اند درآمد خواهند داشت. به همین صورت دانشجویانی که رشته های علوم را برگزیده اند تا یک میلیون دلار بیشتر از فارغ التحصیلان هنرهای خلاق درآمد خواهند داشت.

اندرو نورتون Andrew Norton محقق مؤسسه گراتان می گوید: «گزارش ها نشان می دهند که رشته تحصیلی بیش از دانشگاه محل تحصیل بر درآمد شما تأثیر میگذارد. تحصیل در رشته های مهندسی در هر دانشگاهی منجر به درآمدی بیشتر از تحصیل هنر در دانشگاه های برتر استرالیا می شود».

 

براي تحصيل در استراليا و يا درخواست بورسيه تحصيلي به مشاوره نياز داريد؟

لطفاً با ما تماس بگیرید یا فرم مشاورۀ آنلاین را تکمیل و ارسال نمایید.

 

منبع: theconversation.com

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *