14 ژوئن , 2014
گروه-هشت

گروه-هشت

 

گروه هشت دانشگاه هاي استراليا Go8 اتحاديه اي از دانشگاه هاي ممتازِ پژوهش محور استرالياست كه در امر آموزش عمومي و حرفه اي پيشرو هستند. اين انجمن در سال 1994 به صورت غير رسمي با عنوان شبكۀ معاونان دانشگاه ها بنا نهاده شد و در سال 1999 به صورت رسمي با نام گروه هشت تأسيس گرديد.
هدف اتحاديه ي Go8 افزايش مشاركت دانشگاه هاي عضو در بهبود رفاه اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و محيط زيستي مردم و نيز توسعه ي مشاركت اين دانشگاه ها به نسل هاي ديگر و جلوگيري از تجمع دانش جهاني براي عده اي محدود است.
تمام كمپ هاي اصلي اين هشت دانشگاه در شش پايتخت ايالتي استراليا واقع شده اند و دانشگاه ملي استراليا Australian National University در پايتخت كشور واقع شده است.
دانشگاههای استرالیا و مؤسسات آموزش عالی در این کشور گستره ی وسیعی از دوره ها و رشته های تحصیلی را ارائه می دهند. از جمله علوم طبیعی، مدیریت و بازرگانی، علوم انسانی، مهندسی ها، حقوق، و علوم پزشکی. دانشگاه های استرالیا در میان برترین دانشگاه های دنیا بر اساس رشته های علمی هستند، مخصوصاً در علوم مهندسی و فن آوری، پزشکی، علوم زیست محیطی، و حسابداری و مالی. 43 دانشگاه در استرالیا وجود دارد. در کنار دانشگاه ها مؤسسات دیگری نیز هستند که دوره های آموزش عالی را ارائه می دهند.

گروه-هشت-استراليا

گروه-هشت-استراليا

فهرست دانشگاه هاي گروه هشت استراليا:

دانشگاه ملي استراليا

دانشگاه موناش

دانشگاه آدلايد

دانشگاه ملبورن

دانشگاه نيو ساوت ولز

دانشگاه كوئينزلند

دانشگاه سيدني

دانشگاه وسترن استراليا

براي فهرست كاملي از دانشگاه هاي استراليا اينجا را ببينيد.
براي اطلاعات بيشتر درباره ي دانشگاه هاي استراليا اينجا را ببينيد.

 

منبع: ويكي پديا، دانشنامه آزاد

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *