10 می , 2014
پژوهش-استراليا

پژوهش-استراليا

 
طي سال گذشته دانشگاه هاي استراليا به شواهدي دست يافتند كه نشان مي دهد پژوهش ها تأثير مثبتي بر رده بندي جهاني آنها داشته است. در سال 2010 به تنهايي دانشگاه هاي استراليا و سازمان هاي تحقيقاتي شان به ركورد 1.3 ميليارد دلار درآمد حاصل از تجاري سازي فعاليت هاي تحقيقاتي شان دست يافتند. شما، به عنوان دانشجوي متقاضي تحصيلات تكميلي، چگونه مي توانيد بخشي از اين موفقيت باشيد؟ در ادامه به اين پرسش پاسخ مي گوييم.

سبب شگفتي همگان است كه تجاري سازي تحقيقات و پژوهش هاي بخش عمومي در دانشگاه هاي استراليا دو سوم درآمد آن ها در سال 2010 را تشكيل داده است كه حاصل از قراردادها، مشاوره ها و تفاهم نامه هاي وابسته است.
تقويت بخش پژوهش قسمتي از فعاليت هاي دانشگاه هاي استراليا جهت جذب استعدادها از سراسر دنياست. با قرارگرفتن دانشگاه ملبورن در رده 25 جهان و دانشگاه سيدني در رده 35 جهان توسط رده بندي معتبر QS حالا ديگر مقصد هاي دانشگاهي و پژوهشي قديمي دنيا مانند ايالات متحده آمريكا و بريتانيا با چالش هاي جديدي مواجه شده اند.

اين فعاليت هاي جديد دانشگاه هاي استراليا محدود به استادها و پژوهشگران باتجربه نبوده است و دانشجويان پست دكترا، دستيار تحقيق، دانشجويان فوق ليسانس و دكترا را هم شامل مي شود كه در رشته ها و زمينه هاي تحصيلي گوناگوني فعاليت مي كنند و از اين تجربه ها بهره مي برند تا رزومه خود را براي مشاغل آينده تقويت كنند.

پژوهش-استراليا-تحصيل

براي اين كه عضوي از اين گروه هاي پژوهشي شويد چه بايد بكنيد؟

دانشگاه ها معمولا گروه هاي تحقيقاتي اي دارند كه با بودجه دانشگاه و درآمد حاصل از خدمات مشاوره اي اداره مي شوند. اين گروه ها بر موضوعات گوناگوني تمركز دارند و شما با تلاش و كوشش مي توانيد از يكي از طرق زير وارد آن ها شويد:

1-      كسب اطلاعات بيشتر درباره هر كدام از گروه هاي تحقيق: در وبسايت دانشكده ي مربوطه يا در وبسايت همان گروه پژوهشي مي توانيد اطلاعات بيشتري از فعاليت هاي اين گروه ها كسب كنيد. معمولا مي توانيد فهرستي از نام محققين و مقالاتشان بيابيد.
2-      اگر مقالات منتشره ي آن ها را مي شناسيد، با دقت آن ها را مطالعه كنيد تا با روش شناسي (متدولوژي) آن ها بيشتر آشنا شويد. احتمالا از طريق شبكه هاي اينترنتي دانشگاه خودتان به مجموعه اي از مقالات علمي دسترسي داريد.
3-      ايميل فرستادن به استادها و پژوهشگران نيز مي تواند مؤثر باشد. با شخصي كه مسؤول پروژه اي است تماس بگيريد و با شرح سوابق خود بپرسيد كه آيا امكان پيوستن شما به مجموعه وجود دارد يا خير. مي توانيد ايميلي حرفه اي به همراه رزومه (CV) خود و دلايلتان براي ادامه فعاليت در آن زمينه ي خاص بفرستيد.
4-      تقريباً مشابه درخواست شغلي بايد بتوانيد علاقه ي زياد به موضوع و تعهد آكادميك را نشان دهيد. بايد بتوانيد به مدرسان آينده تان نشان دهيد كه از عهده تحصيل و پژوهش همزمان برمي آييد.

در صورت تمايل به ادامه تحصيل در مقاطع پژوهشي (فوق ليسانس تحقيقاتي و دكترا) مي توانيد از مشاوره رايگان ما استفاده كنيد. مؤسسه مدت تمامي خدمات دريافت پذيرش تحصيلي را با كمترين نرخ در ميان مؤسسات اعزام دانشجو به شما ارائه مي دهد. لطفاً با ما تماس بگيريد.

منبع: hotcoursesabroad.com

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *