24 آوریل , 2014

مطمئناً هر انتخابي درباره رشته دانشگاهي در دانشگاه هاي استراليا مزايايي خواهد داشت زيرا استاندارد آموزش در اين كشور در سطح فوق العاده اي است، اما سه زمينه ي تحصيلي در اين ميان متمايز هستند و دانشگاه هاي استراليا در اين زمينه ها پيشتاز هستند. مروري بر اين سه موضوع مي تواند به انتخاب رشته تحصيلي شما كمك كند.

ژئولوژي (زمين شناسي) و علوم زيست محيطي

با توجه به آگاهي هاي زيست محيطي، فراواني منابع طبيعي و جغرافياي منحصر به فرد استراليا، ژئولوژي (زمين شناسي) و يا علوم زيست محيطي در دانشگاه هاي استراليا ديدگاهي بي همتا به جهان طبيعت ارائه مي دهد. استراليا در مسائل محيط زيستي در دنيا پيشرو است و رتبه ي 3 جهاني در برنامه هاي محيط زيستي را كسب كرده است.

استراليا-زمين-شناسي

استراليا-زمين-شناسي

چهار تا از دانشگاه هاي استراليا در ميان 50 دانشگاه برتر دنيا در زمينه علوم محيط زيستي هستند، و پنج تا از آن ها نيز در زمينه هاي علوم زمين و خاك شناسي، علوم دريا و ژئولوژي در اين مرتبه قرار دارند.

معدن كاوي نيز يكي از صنايع اصلي استرالياست. تقاضا براي دانش و مهارت در اين زمينه را دانشجويان رشته هاي ژئولوژي (زمين شناسي)، ژئوساينس (علوم وابسته به زمين شناسي)، خاك شناسي و مهندسي معدن ارائه مي دهند.

علوم پزشكي و زيست شناسي

استراليا مدت هاست كه در فن آوري پزشكي پيشرفت هاي نوآورانه فراواني داشته است. محققين استراليا در توسعه و ابداع گوش الكترومكانيكال (بيونيك bionic)، اسپري درمان سوختگي، و توليد لنزهاي تماسي ارزان قيمت براي مردم كشورهاي در حال توسعه سهيم بوده اند. همچنين پژوهش هاي گسترده اي درباره سلول هاي بنيادي، سرطان، سيستم ايمني بدن انسان و انواع واكسن ها در استراليا در حال انجام است. در سال 1939 برنده جايزه نوبل سِر هوارد فلوري (Sir Howard Florey) پنيسلين را ابداع كرد.

زيست-شناسي-استراليا

زيست-شناسي-استراليا

پنج تا از دانشگاه هاي استراليا در ميان 50 دانشگاه برتر دنيا در زمينه پزشكي و زيست شناسي هستند، و سه تاي ديگر علاوه بر اين پنج دانشگاه در ميان صد دانشگاه برتر دنيا در هر دو زمينه هستند. ورود به دوره هاي پزشكي در استراليا بسيار رقابتي است و دانشجويان بايد انتظار داشته باشند كه تلاش زيادي در هر دوزمينه تئوري و عملي به خرج دهند.

دانشگاه كوئينزلند، برترين دانشكده پزشكي استراليا را دارد و در تمام زمينه هاي پزشكي دوره هايي را ارائه مي دهد.

رسانه و علوم ارتباطات

استراليا كشوري بزرگ است كه رسانه هاي ملي اش با شتاب زيادي رو به رشد و گسترش هستند، مخصوصاً رسانه هاي ديجيتال. استراليا توانسته است رتبه 5 جهاني در حفاظت از مالكيت معنوي را كسب كند. دانشجويان اين امكان را دارند تا با بسياري از شبكه هاي موجود كار كنند.

ارتباطات-رسانه

ارتباطات-رسانه

بخش صنايع خلاقه استراليا يكي از سريع ترين رشدها در صنايع ملي را داراست و زيرشاخه هايي چون تبليغات و بازاريابي، روزنامه ها و راديو، انتشارات، محتواي ديجيتال و برنامه هاي كامپيوتري را در بر مي گيرد. دانشجويان رشته هاي ارتباطات، تبليعات، بازاريابي، روابط عمومي، روزنامه نگاري يا چند رسانه اي (مالتي مديا) به راحتي وارد اين صنعت مي شوند.

در اين زمينه هم پنج تا از دانشگاه هاي استراليا در ميان 50 دانشگاه ارتباطات و رسانه هاي دنيا هستند و دانشجويان طيف گسترده اي از دوره هاي آموزشي را در دانشگاه موناش (رتبه 19)، دانشگاه ملبورن (رتبه 22)، دانشگاه كوئينزلند (رتبه 25)، دانشگاه تكنولوژي كوئينزلند (رتبه 27)، يا در دانشگاه سيدني (رتبه 39) خواهند يافت.

منبع:hotcoursesabroad.com

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

نظرات كاربران

  1. هليا گفت:

    بيخشيد دانشگاه موناش در كدوم كشور هستش؟ در ملبورن نيست؟ دانشكده پزشكي؟ و محيط زيست! دوستان اگر ميدونيد لطفا اطلاع بديد

    • نويسنده گفت:

      ممنون از پیام شما.
      دانشگاه موناش در شهر ملبورن استرالیا واقع شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *