17 آوریل , 2014
آموزش-شغلي-استراليا

آموزش-شغلي-استراليا

اتحاديه دانشگاه هاي استراليا (يونيورسيتيز استراليا (Universities Australia)) اعلام كرده است كه با بنگاه هاي اقتصادي و صنايع مختلف به توافقي جهت بهبود آموزش فني و حرفه اي دست يافته است تا استخدام فارغ التحصيلان بهتر انجام گيرد.

رئيس «يونيورسيتيز استراليا» ساندرا هاردينگ اين توافق را در 26 فوريه امسال در كانبرا، پايتخت استراليا، اعلام كرده است. اين توافق به دانشجويان امكان مي دهد آموزش هاي توأم با كار دريافت كنند كه شامل كارآموزي به عنوان واحد درسي، مشاوره و برنامه هاي كسب تجربه شغلي (shadowing programs)، و دوره هاي انترني است.

مدير عامل يونورسيتيز استراليا، بِليندا رابينسون، به تعطيلي چند كارخانه در ايالت ويكتوريا به عنوان دليلي بر نياز بيشتر فارغ التحصيلان به مهارت هاي شغلي در اين بازار كار رقابتي اشاره كرد.

مهم ترين طرفين اين توافق اتاق بازرگاني استراليا، هيأت تجارت و صنايع استراليا، و يونيورسيتيز استراليا هستند.

يكي از تأثيرگذارترين افراد در سياست هاي آموزشي استراليا، دكتر گَوين مودي Dr Gavin Moodie از دانشگاه آر ام آي تي RMIT اين توافق را مثبت اما گامي ابتدايي در افزايش درك و همكاري جهت گسترش آموزش توأم با كار دانست. او گفت دانشگاه هاي استراليا در برخي از رشته ها مانند پزشكي، حقوق، و پرستاري مدت هاست كه تجربه ي آموزش هاي كار حين تحصيل را دارند و در دهه ي گذشته تلاش كرده اند آموزش هاي توأم با كار را در برنامه هاي بيشتر به دانشجوياني كه مايل به شركت هستند ارائه دهند.

دانشگاه ها در حال توسعه ي آموزش هاي توأم با كار هستند زيرا باور دارند اين امر يادگيري دانشجويان را غني تر و فارغ التحصيلان را جهت مشاغل مختلف كارآمد تر مي سازد و به نيازهاي كارفرمايان پاسخ خواهد داد.

براي اينكه آموزش فني و حرفه اي سويه اي پايدار و موفق در آموزش عالي داشته باشد، دكتر مودي پيشنهاد كرده است تا كارفرمايان منفرد، و بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط نيز با دانشگاه ها همكاري كنند زيرا هماهنگي هاي آموزش و بازار كار تنها با مشاركت دانشگاه ها و صنايع ممتاز ميسر نخواهد شد.

منبع:  theconversation.com

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *