14 مارس , 2016

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیاست . با داشتن جمعیتی بالغ بر 4.2 میلیون نفر در جایگاه بعد از سیدنی قرار دارد .

ملبورن مشتمل بر 8 دانشگاه است که حدود 300.000 نفر که بیش از یک سوم آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند در آنجا  مشغول به تحصیل می باشند .

بخاطر تعداد دانشگاه های موجود در ملبورن ، این شهر بزرگترین شهر دانشگاهی استرالیا و یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در سطح جهان محسوب می شود .

ملبورن بخاطر تعدد فرهنگ های مختلف و پویا به نام است .

همه ساله میزبان وقایع فرهنگی – ورزشی بیشماریست . ازین رو طیف وسیعی از کافی شاپ ها و رستورانها و خدمات مربوطه را ارائه میدهد . علاوه بر این ، این شهر به عنوان پایتخت ورزش های غیر رسمی استرالیا محسوب می شود . با این تفاسیر ملبورن به عنوان بهترین و قابل زیست ترین شهر برای دانشجویان بین المللی ارزیابی می شود .

 

 

ملبورن در یک نگاه :

 

ایالت : ویکتوریا

جمعیت : 4.2 میلیون نفر

میانگین دما : 19.9 درجه سانتیگراد

نزدیکترین شهر : گیلانگ به فاصله 75 کیلومتری

سیمای شهر : شهری پرهیاهو و زنده

 

جغرافیا و شرایط آب و هوایی :

ملبورن در حوالی پورت فیلیپ بی در جنوب  واقع شده است . شهر در سراسر دره ها و تپه های کم ارتفاع گسترانیده شده است . علاوه بر رودخانه یارا که بزرگترین رودخانه ملبورن می باشد چندین نهر و رودخانه دیگر هم در ملبورن جریان دارد .

ملبورن آب و هوایی فصلی دارد بطوری که در طول روز 4 فصل را می توان مشاهده کرد . این شهر در مقایسه با اکثر شهرهای استرالیا به خاطر گستردگی ، موقعیت جغرافیایی و مجاورت با اقیانوس بسیار مورد توجه و حائز اهمیت است . با وجود این ، ملبورن گاهی تحت تاثیر موج هوای گرم و خشک که از مرکز استرالیا نشات می گیرد ، قرار می گیرد .

 

دانشگاه ها:

ملبورن علاوه بر بهره مندی از 8 دانشگاه ، از چندین پردیس منحصر بفرد برخوردار است از جمله این پردیس ها ، پردیس دانشگاه کاتولیک می باشد . اکثر دانشگاه ها در مرکز و یا نزدیکی مرکز شهر واقع شده اند .

دانشگاه ملبورن ، مسلما معتبر ترین دانشگاه استرالیاست . این دانشگاه بخاطر شهرت بین المللی و میزان موفقیت فارغ التحصیلان این مرکز آموزشی در کسب و کار ، یکی از بهترین دانشگاه های کشور ارزیابی شده است .

دانشگاه موناش ، مرکز آموزشی بین المللی است که در سطح شهر 5 پردیس دارد . این دانشگاه با داشتن حدود 60000 دانشجو ، بزرگترین دانشگاه کشور و با وجود بیش از 20000 دانشجوی خارجی ، دومین دانشگاه بین المللی استرالیا محسوب می شود .

دانشگاه دیکن ، علاوه بر یک پردیس بزرگ در حومه ملبورن ، چندین پردیس دیگر هم در دیگر نقاط ایالت ویکتوریا دارا می باشد .

دانشگاه لاتروب ، که پردیس اصلی آن در باندورا ، حوالی 16 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر است این در حالیست که این دانشگاه دیگر پردیس های آن در سراسر ایالت ویکتوریا واقع شده است .

دانشگاه سویینبرن ، یکی دیگر از دانشگاه های ملبورن است که 4 پردیس را شامل می شود و پردیس اصلی دانشگاه در هوثرن واقع در 8 کیلومتری منطقه مرکزی تجاریست . این دانشگاه در یک مرکز آموزشی فنی حرفه ایست و بسیاری از دروس و کورسهای غیر آکادمیک را ارائه می دهد .

دانشگاه آر ام آی تی ، مرکز آموزشی – پژوهشی است که غالبا بر روی طراحی ، فن آوری ، بهداشت و سلامت  متمرکز است .این دانشگاه با وجود حدود 26000 دانشجوی بین المللی در رتبه اول قرار دارد .

دانشگاه ویکتوریا، ارائه دهنده رشته ها  و دروس فنی حرفه ایست . پردیس های ویکتوریا در حومه غربی ملبورن و همین طور مرکز شهر واقع شده اند . این دانشگاه ابتدا در سال 1916 بعنوان مدرسه فنی – حرفه ایی فوتس کری پایه گذاری شد و در سال 1990 بصورت یک دانشگاه ارتقاء یافت .

دانشگاه دیونیتی ، یک مرکز آموزشی کوچک ارائه دهنده رشته های دینی و فلسفی می باشد . در سال 2012 این دانشگاه با ادغام مجموعه ای از کالج های  مکاتب مختلف مسیحیت ، شکل گرفت .

 

 

 

زندگی در ملبورن :

این شهر بیش از 4،000،000 نفرسکنه دارد . یکپارچگی شهر تا حدودی از علاقه عموم به وقایع ورزشی نشات می گیرد . از جمله این وقایع ورزشی که مسبب گرد هم آمدن مردم ملبورن می شود : مسابقات مربوط به کریکت ، فوتبال ، راگبی ، تنیس و …. می باشد .

هنر خیابانی عصر حاضر استرالیا ، توسط گروهی از هنرمندان در دهه 70 که افکار و اعتقادات سیاسی شان را در قالب نقاشی و گرافیک بر روی دیوارهای خیابان ها شکل گرفت . این هنر خیابانی با گذر زمان کم کم به یک جاذبه توریستی تبدیل شد .

در کشوری چون استرالیا که به مقوله ورزش اهمیت زیادی داده می شود ، ملبورن پایتخت ورزش شناخته می شود . در حالیکه فوتبال ورزش و جاذبه اصلی این شهر محسوب می شود دسته ها و گروه های زیادی از مردم این شهر برای تماشای مسابقات دیگر ورزش ها گرد هم می آیند .

هنر ، مد و وقایع فرهنگی ، بخشی دیگر از اساس و شا لوده ملبورن را شکل می دهد .این شهر فضایی باز را برای رشد و شکوفایی استعدادها و تلاشهای هنرمندان فراهم می کند .

مردم ملبورن عقاید و افکارشان را در قالب هنرهای خیابانی ، مد ، موسیقی زنده و فستیوال هایی همچون فستیوال فرینج ملبورن ، فستیوال های هنری ، فیلم و کمدی نشان می دهند .

درحالیکه فرهنگ ملبورن یکی از دلایل وجودتعداد بیشمار دانشجو در این شهر است ، ملبورن منطبق با نیازها و خواسته ها ی دانشجویان برنامه ریزی شده است .

به عنوان مثال ، سیستم حمل و نقل عمومی مشتمل بر  قطار ، تاکسی ، اتوبوس ، و تراموا سفر و رفت و آمد از مرکز و دیگر نقاط شهر را عموما آسان و کم هزینه می کند .

همچنین با وجود ساختمان های کم تراکم و پر تراکم در نزدیکی مرکز شهر ، دانشجویان با صرف هزینه و زمان کمتری فاصله بین دانشگاه ها و پردیس را طی می کنند .

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *