24 فوریه , 2016

شهر گلد کست در یک نگاه

 

شهر گلد کست بزرگترین شهر غیر مرکزی استرالیا را در یک نگاه اجمالی بررسی می کنیم .

ایالت : کویینزلند

جمعیت : 600،000

میانگین دما : 25.1 درجه سانتیگراد

نزدیکترین شهر : 80 کیلومتری بریزبن

این شهر در حدفاصل بین بریزبن و مرز ایالت کویینزلند و ایالت نیوساث ولز قرار دارد . با وجود 4 دانشگاه در این شهر ، بیش از 30،000 دانشجو در گلد کست زندگی می کنند . گلد کست یا شهر سواحل طلایی از لحاظ گردشگری و توریستی به نام است . مسافران شیفته آب و هوای نیمه استوایی ، امواج خروشان و سواحل آن هستند . با تفریحات و سرگرمی های زیادی چون موج سواری ، پیاده روی در فضاهای باز و سر سبز و پارکها ، لازم است دانشجویان بین تحصیل و تفریح تعادل برقرارکنند .

 

 

 

جغرافیا و شرایط آب و هوایی

گلدکست در جنوب شرقی ایالت کویینزلند واقع شده است . این شهر از حومه شمالی بریزبن تا تویید هدز در نیوساث ولز امتداد دارد .

گلدکست با خط ساحلی به طول بیش از 50 کیلومتر ، چند ساحل ( سرفرز پردایس ، برلی بیچ ، پالم بیچ ، مین بیچ و برو بیچ ) و جاذبه های توریستی گردشگری زیادی را در بر می گیرد . بخش مرکزی شهر شامل حومه بندر ساث پورت و ساحل سرفرز پردایس  ( بهشت موج سواران ) می شود . از لحاظ آب و هوایی نیمه استوایی ست و از ماه مارچ تا نوامبر بهترین آب و هوا ، آسمانی آفتابی و هوایی معتدل ، را دارد در حالیکه از دسامبر تا فوریه هوا بارانی و مرطوب می باشد .

 

 

 

دانشگاه ها

گلد کست مقر دانشگاه باند و بزرگترین کمپ دانشگاه گریفیث می باشد . همینطور کمپ های دانشگاه های سنترال کویینزلند و ساثرن کراس در این شهر بنا نهاده شده اند .این دانشگاه ها در مناطق ساث پورت ، روبینا و بیلینگا قرار دارند .

گلد کست برای علاقمندان تحصیل  در این شهر امکان تحصیل هم با هزینه پایین و هم با هزینه بالا را فراهم می کند . درحالیکه دانشگاه باند از جمله گرانترین دانشگاههای استرالیاست ، دیگر دانشگاه های این شهر با توجه به استانداردهای استرالیا کم هزینه هستند .

دانشگاه باند ، دانشگاهی کوچک و خصوصی است . این دانشگاه بخاطر ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی با کیفیت از بهترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود  . ارائه 3 ترم در طول سال تحصیلی ، از دیگر ویژگی های این دانشگاه می باشد .

دانشگاه گریفیث ، یک دانشگاه بزرگ منطقه ایست که به سرعت رشد و توسعه یافته است به طوریکه از حدود 40،000 دانشجوی در حال تحصیل در این دانشگاه ، حدود 10،000 دانشجو از دیگر کشورها می باشند .

دانشگاه سنترال کویینزلند از دیگر دانشگاه های گلدکست می باشد که تعداد زیادی از دانشجویانش از اقصی نقاط مختلف دنیا هستند . سنترال کویینزلند با ارائه طیف وسیعی از رشته ها امکان تحصیل برای دانشجویان را فراهم میکند اما بیشتر بر روی رشته های علوم بهداشت و سلامت متمرکز است .

دانشگاه ساثرن کراس ، دانشگاه منطقه ایی کوچک است که در منطقه لیزمور واقع شده است اما کمپ های آن از سیدنی تا بریزبن توسعه یافته است .

 

 

 

زندگی در گلد کست شهر سواحل طلایی

چرا گلدکست را تنها به عنوان یک مقصد توریستی و گردشگری درنظر بگیریم حال آنکه می تواند گزینه ایی مناسب برای زندگی توام با تحصیل هم باشد . این شهر چون یکی از پرطرفدارترین شهرها بمنظور تفریح و گردشگری در استرالیا محسوب می شود و به موازات آن ، با این هدف که  از نظر  تحصیلی و آموزشی هم بتواند  موقعیت و رتبه بالایی را به خود اختصاص دهد   به سرعت در حال رشد و پیشرفت است .

گلد کست از سواحلی مملو از توریست و گردشگرهمچون سرفرز پردایس و همینطور سواحلی آرام جهت ریلکس کردن و استراحت بهره مند است که شرایط آب و هوایی مطبوع و دلپذیرشان در کل طول سال یک امتیازمحسوب می شود .

سبک زندگی ، آب و هوای دلپذیر و تفریحات موجود در این شهر، مردم گلد کست را به بیرون از خانه هایشان ترغیب می کند . از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر گلد کست می توان بزرگراه ساحلی ، جاده ها و پارکهای سبز و طبیعی و مراکز تفریحی را بر شمرد .

دانشجویان مقیم در گلد کست از سواحل طلایی و آب و هوای مطبوع ، آبراهها و ذخایر طبیعی به همراه دیگر تفریحات و سرگرمی های این شهر بهره می برند .

از دیگر علل انتخاب گلد کست توسط دانشجویان دیگر کشورها، هزینه پایین تحصیل در این شهر است . هرچند هزینه اجاره محل سکونت بالاست اما در مقابل هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به نسبت پایین است . در مقابل تحصیل در شهرهایی همچون سیدنی و ملبورن ، با زندگی درگلدکست می توان هزاران دلار پس انداز کرد.

رمزداشتن یک تجربه تحصیل موفقیت آمیز در گلد کست دقت در چگونگی انتخاب رشته است که به این منظور با مراجعه به وب سایت دانشگاه ها می توان کلیه اطلاعات لازم را کسب کرد .

جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید :

www.Best cities for study in Australia

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *