18 فوریه , 2016

 

کانبرا پایتخت استرالیا یکی از  شهرهای مهم این کشور

این شهر علاوه بر اینکه در ایالت نیوساث ولز قرار گرفته ، در سال 1900 ، به خاطر پارلمان استرالیا به نام بود . این شهر با هدف و طراحی از پیش تعیین شده بنا نهاده شد . طراحی دریاچه مصنوعی و عمارت پارلمان از جمله طراحی ها و برنامه ریزی های این شهر است .

از دیگرسازه ها  و ویزگی  های طراحی شهری  کانبرا ، دانشگاه ملی استرالیا است که درکنار دریاچه واقع شده است . مرکز شهر در یک طرف و باغهای گیاه شناسی در طرف دیگر ساختمان دانشگاه می باشند . دانشگاه کانبرا ، دومین دانشگاه این شهر است که با مرکز شهر فاصله کمی دارد .

کانبرا برای زندگی و تحصیل شهر مناسبی است از اینرو مورد توجه تعداد زیادی از علاقمندان به ادامه تحصیل از دیگر کشورهای دنیا است . شالوده و زیر ساخت این شهر به خوبی طراحی و بنا نهاده شده است از جمله این موارد  : بهترین جاده ها و شبکه های ارتباطی به منظور پیاده روی و دوچر خه سواری می باشد  . از دیگر ویژگی های شهر می توان وسعت و گستردگی را نام برد که  بخش های وسیعی از آن، به پارکها و بوته زارهای حفاظت شده و فضاهای سبز  اختصاص یافته است .

 

 

وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی

کانبرا در فاصله 150 کیلومتری ساحل جنوبی ایالت نیوساث ولز قرار دارد . این شهر در 280 کیلومتری جنوب سیدنی و 660 کیلومتری شمال شرقی ملبورن می باشد .

کانبرا که پیشتر جایگاه جنگل اکالیپتوس بوده ، بر فراز دشتهای مرتفع ( حدود 580 متر بالاتر از سطح دریا ) بنا نهاده شده است . ازدیگر مشخصه های آن میتوان به دریاچه برلی گریفین که در نتیجه سد رودخانه مولونگلوشکل گرفته اشاره کرد .

با وجود خشکی هوا ، دمای هوا در سراسر سال بطور مشخصی تغییر می کند . در زمستان ها ،جنگل ها   همچنان سر سبز و استوارند . در زمستان افت دما بین 3-4 درجه زیر صفر در طول شب ، در حالیکه  در تابستان ها افزایش دما حدود30 درجه بالای صفرمی باشد. در کل سال  هم شاهد بارش کمی هستیم .

 

 

دانشگاه ها

بین دانشگاه ها از نظر نقش و عملکرد تفاوت کمی وجود دارد . دانشگاه ملی استرلیا دانشگاهی معتبر و پژوهش محور است که بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا ( مورد توجه دانشجویان بین ایالتی و بین المللی ) پذیرش دارد . از طرف دیگر دانشگاه کانبرا بیشتر آموزش محور بوده و بیشتر پاسخگوی نیازهای داخلی می باشد .

با توجه به استانداردهای این کشور ، این دو دانشگاه نسبتا کوچک و حدود یک چهارم دانشجویان آنها از اقصی نقاط دنیا هستند . دانشگاه ملی استرالیا شهرت آموزشی – تحقیقاتی قابل توجهی دارد و توسط دانشجویان و فارغ التحصیلانش با توجه به موفقیت در زمینه کسب و کار و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ، مورد ارزیابی قرارگرفته است . دانشگاه کانبرا بدلیل کیفیت خوب آموزشی ، از رنکینگ بالایی برخوردار است و در 6 زمینه : علوم کاربردی ، بهداشت و سلامت ، هنر و طراحی ، تجارت ، حقوق و دولت ، آموزش ، علوم اطلاعات و فن آوری و رشته های مهندسی پذیرش دارد . این دانشگاه در فاصله 10 دقیقه ایی از مرکز شهر ، نزدیک به بلکانن یکی ازمناطق مهم کانبرا قراردارد .

 

 

زندگی در کانبرا

کانبرا از آنچه شما از یک شهر با جمعیت 400،000 نفری متصور هستید شهر آرامتری برای زندگی است . شبکه ارتباطی جاده ایی به مردم این شهر این امکان را میدهد تا از منطقه مرکزی تجاری شهر به سمت مناطق حومه ایی در چند کیلومتری مرکز شهر ، به سهولت و سرعت رفت و آمد کنند .

بخش های حومه کانبرا خود مناطقی مستقل و بی نیاز از مرکز شهرند  چرا که هر کدام از این مناطق مجتمع خرید ، پارکها و تفریحگاه های خودش را دارد .

سبک زندگی مردم در حومه و حواشی شهر تاثیری بر نحوه زندگی دانشجویان نمی گذارد به این علت که ساختمان و پردیس دانشگاه ها در مرکز شهر بنا نهاده شده اند . هرچند مراکز خرید به مرکز شهر محدود نشدند اما با این وجود باز هم بهترین جا به منظور خرید مرکز شهر است . معمولا در جمعه  و شنبه شب ها کافه و رستورانها شلوغند و در اواخر شب پیداکردن تاکسی برای رفتن به  حومه شهر سخت و دشوار است .

این شهر از مجموعه رستورانها و کلابهای شبانه ایرلندی ، اروپایی و آسیایی برخوردار است. در کل کانبرا مکانی دنج و آرام ، بدور از هر عامل بازدارنده ایی جهت تحصیل در این شهر میباشد و این ویژگی شرایط مناسب و مساعدی را بمنظور زندگی و تحصیل برای دانشجویان فراهم می کند. علاوه بر این ، پارکها و فضاهای سبز به شهرچهره ایی دلنشین و حسی توام با آرامش و آسودگی خاطر می دهد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید :

www.Best cities for study in Australia

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *