7 فوریه , 2016

ادلاید تنها شهر ایالت نیمه خشک ساث استرالیا

این شهر یکی از پنج شهری می باشد که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد . قریب به 20 هزار نفر از جمعیت 70 هزار نفری در 4 دانشگاه ادلاید از اقصی نقاط جهان مشغول به تحصیل اند . ادلاید  ارزانترین شهر ، در مقابل کیفیت بالای زندگی است .بخاطر همین مزیت است که دانشجویان زیادی از سراسر جهان ادلاید را بعنوان محل تحصیل خود بر می گزینند .

این شهر از خیلی جهات ، شهری مناسب برای تحصیل و زندگی است . این شهر ساحلی تابستان هایی گرم دارد . ساکنین ادلاید قالبا در حومه شهر زندگی می کنند و ترجیح می دهند تا با ماشین رفت و آمد کنند .

طراحی ارزشمند و برنامه ریزی شده ادلاید به گونه ایست که دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر  از جمله پردیس های دانشگاه ها را میسر می سازد .

 

جغرافیا و وضعیت آب و هوایی

ادلاید به طول 90 کیلومتر در امتداد خط ساحلی خلیج سنت وینسنت قراردارد و با عرض 50 کیلومتر ، در قسمت شرقی توسط کوه لافتی رینجز محصور شده است . این شهر واقع در دشت های ادلاید ، بستر چندین رودخانه ، از مهمترینشان رودخانه ترنز ، می باشد . از جمله ویژگی های آب و هوایی ادلاید ، داشتن آب و هوای مدیترانه ایی ، تابستانی گرم و خشک با رطوبت کم در مقابل زمستان هایی سرد به همراه بارندگی می باشد  .

 

دانشگاه ها

همانطور که قبلا هم گفته شد ادلاید 4 مرکز دانشگاهی دارد که عموما پردیس ها و دانشگاه ها در منطقه تجاری – مرکزی متمرکز شده اند . این مراکز آموزشی طیف گسترده ایی از رشته های تحصیلی را ارائه میدهند این امر جذب هرچه بیشتر دانشجویان از دیگر کشورها را ممکن می کند .

دانشگاه ادلاید یکی از مراکز آموزشی معتبر است که بخاطر  سابقه تحقیقاتی ، علمی – پژوهشی شناخته شده می باشد . تسهیلا ت آموزشی آن بیشتر در پردیس واقع در مرکز شهر متمرکز شده است .

دانشگاه ساث استرالیا بزرگترین دانشگاه ادلاید در سال 1991 با ادغام مراکز آموزشی غیر دانشگاهی تاسیس شد . این دانشگاه دارای 6 پردیس است که 4 تا ازاین پردیسها در شهر واقع شدند . بزرگترین پردیس ، وست ، نزدیک به دانشگاه ادلاید است . موسن لیکس ، از دیگر پردیس های مهم این دانشگاه در 12 کیلومتری شمال منطقه مرکزی – تجاری است .

دانشگاه فلیندرز با توجه به  ظرفیت محدود پذیرش  دانشگاه ادلاید در مقایسه با تعداد بسیار زیاد متقاضیان تحصیل ، در سال 1966 بنیان نهاده شد . این دانشگاه در یک منطقه وسیع و گسترده در 12 کیلومتری جنوب مرکز شهرواقع شده است .

دانشگاه تورنس اخیرا در منطقه مرکزی تجاری ادلاید تاسیس شده است . این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های آموزشی ، مدیریتی ، رسانه و بهداشت عمومی را ارائه میدهد .

 

زندگی در ادلاید

این شهر با طراحی خیابان های عریض ، بلوارهایی با 3 لاین و پارک های تفریحی وسیع از جمله شهر های بزرگ استرالیا می باشد . تراکم مناطق مسکونی آن کم و بدور از مرکز شهر می باشد .

دانشجویانی که نزدیک به مرکز شهر سکونت دارند به خاطر دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات هزینه بیشتری متقبل می شوند . اکثر دانشجویان مستقر در مرکز شهرفاصله بین دانشگاه تا محل اقامتشان  را پیاده طی می کنند .

بخاطر تراکم کم جمعیت ، حمل و نقل عمومی تنها به چند منطقه محدود می شود . از جمله وسایل حمل و نقل عمومی که خدمات درون شهری و برون شهری را ارائه می دهند مترو ، تراموای برقی ، قطار و اتوبوس است . اکثر دانشجویان ادلاید و فلیندرز ، از جمله دانشجویان ساکن در پردیسهای مک گیل و موسان ، بخاطر هزینه نسبتا پایین در حومه ادلاید زندگی می کنند .

 

نکات مهم و برجسته

مرکز فرهنگی ادلاید منطقه ایست بنام نرث تریس که دانشگاه ادلاید و قسمتهایی از دانشگاه ساث استرالیا را در بر میگیرد.این منطقه شامل کازینو ، پارلمان ، گالری هنرو باغهایی با تنوع گیاهان مختلف است.

حومه ساحل گلنلگ از جمله مکان های پرطرفدار برای گذراندن تعطیلات آخر هفته می باشد . این منطقه که در چند قدمی اسکله و ساحل قراردارد شامل چند کافه و رستوران می شود .

ادلاید علاوه بر داشتن دره   باروساولی ،  بخاطرکارخانه ها و جاذبه های توریستی و گردشگری واقع شده در نزدیکی شهر معروف است . همینطور تپه های ادلاید با مناظر چشم نواز و تاثیر گذار و مسیرهایی با طبیعت بکر و دست نخورده از دیگر مناطق محبوب و پر طرفدارمحسوب می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید :

www.Best cities for study in Australia

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *