26 ژانویه , 2016

انتخاب رشته تحصیلی در استرالیا

انتخاب یک رشته تحصیلی در استرالیا می تواند تصمیم سختی باشد . قبل از تصمیم گیری نهایی ، خیلی مهم است که شما همه راهها و گزینه ها را مورد بررسی و ملاحظه قرار دهید . در زیر نکاتی وجود دارد که شما را در تصمصم گیری راهنمایی و کمک می کند .

 

آینده شغلی خود را در نظر بگیرید .

قبل از تحقیق در مورد رشته تحصیلی ، بهتر است شغلی را که در آینده می خواهید در پیش بگیرید را انتخاب کنید . قدم اول مشخص کردن  زمینه علاقه شماست . از این طریق ، می توانید در مورد فرصت های شغلی با توجه به زمینه علاقه تان و رشته تحصیلی که دستیابی به آن را هموار می کند فکر کنید . برای شروع این پروسه ، به  علایق ، توانایی ها و اهدافتان فکر کنید . از خودتان بپرسید : من در چه زمینه هایی استعداد دارم ؟ از انجام چه کارهایی لذت می برم ؟ چه اهداف و آرزوهایی برای آینده ام دارم ؟ پرسنل و مشاوران شغلی هر مرکز آموزشی می توانند در این راستا به شما کمک کنند .

 

در مورد همه راهها و گزینه ها تحقیق کنید .

زمانی که شما زمینه مورد علاقه تان  را مشخص کردید ، می توانید در خصوص رشته های تحصیلی منطبق با آنها که در مراکز آموزشی استرالیا ارائه می شود تحقیق کنید . در این مقطع باید همه رشته های تحصیلی که برای شما مفید و دسترس پذیرند را در نظر بگیرید .

 

به رشته ایی که برای شما بهترین انتخاب  است فکر کنید .

به دلیل اینکه ممکن است برخی رشته ها یک عنوان داشته باشند ، بهتر آن است که در مورد سایر جزییات مربوط به هر رشته به طور مستقل تحقیق کنید . به دروس و واحدهای عمومی و تخصصی هر رشته نظری بی اندازید ، همین طور فعالیت های فوق برنامه هر رشته از جمله : اردو، تجربه کاری و پروژه های تحقیقاتی – پژوهشی ، را بدقت بررسی کنید . این بررسی این امکان را برای شما فراهم میکند تا ببینید کدام رشته های تحصیلی منطبق با زمینه علاقه و اهداف شغلی شما هستند . علاوه بر این بایستی ملزومات لازم ورود به هر رشته را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای ورود به آن رشته واجد شرایط هستید یا نه .

 

موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید .

علاوه بر انتخاب رشته منطبق با هدف شغلی ، بد نیست موقعیت مرکز آموزشی که رشته مورد نظرتان را ارائه میدهد را هم بررسی کنید . هر ایالت و منطقه ایی سبک زندگی و فرهنگ مختص به همان منطقه را دارد . این عامل به خودی خود در رسیدن به هدف تحصیلی ومیزان  رضایتتان از شرایط و محیط آموزشی بسیار تاثیر گذار است . در خصوص محل تحصیل در استرالیا ، چه در شهرهای بزرگ ، زنده و پویا و چه در شهرهای کوچکتر با محیطی آرام بدور از هر تنش و هیاهو ، حق انتخاب زیادی دارید .

شما می توانید با بررسی وب سایت های مراکز آموزشی و تماس با اداره امور دانشجویی بین المللی در خصوص تسهیلات و خدمات آموزشی که مرکز آموزشی مورد نظر ارائه میدهد ، اطلاعات لازم را کسب کنید . استرالیا قاره ایست پهناور ، با طیف گسترده ایی از شهرها و ایالت ها ، با نگاه کردن به موقعیت جغرافیایی می توانید مرکز آموزشی مطلوبتان  را پیدا کنید .

مورد دیگری که باید مورد تامل قرار گیرد برخورداری از حمایت و پشتیبانی اقوام و دوستان مقیم در استرالیا ست کسانی که می خواهید نزدیک و در ارتباط با آنها باشید .

تصمیم بگیرید .

آخرین قدم در این پروسه ، گردآوری مجموعه حقایق و اطلاعات جمع آوری شده می باشد . بهتر است بیشتر روی رشته تحصیلی و ماحصل زندگی در استرالیا متمرکز شوید . به این ترتیب فهرست نهایی مراکز آموزشی و رشته های تحصیلی که در اولویت شما هستند آماده می شود . حال شما می توانید با توجه به این فهرست ، برای اخذ پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظرتان اقدام کنید .

 

 

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *