17 ژانویه , 2016

مقدمات کار پس از تحصیل در استرالیا

در تاریخ 23 مارچ 2013 ، به منظور اعمال بخشی از مقدمات کار پس از تحصیل ، ویزای موقت فارغ التحصیل ( ویزای زیر گروه 485 ) جایگزین ویزای فارغ التحصیل متخصص شد . ویزای موقت فارغ التحصیل دو شاخه است : شاخه ویزای کار فارغ التحصیلان و ویزای کار پس از تحصیل .

ویزای کار فارغ التحصیلان همانند ویزای فارغ التحصیلان متخصص است . ویزای کار پس از تحصیل گزینه های مختلفی جهت کار در استرالیا برای فارغ التحصیلان متخصص در مقاطع تحصیلی بالاارائه می دهد . در این نوع از ویزا ، بسته به بالاترین  مدرک تحصیلی اخذ شده ، به متقاضیان ویزای 2 ، 3 و یا 4 ساله داده می شود.

ملزومات تحصیل در استرالیا

صرف نظر از نوع ویزایی که با توجه به آن متقاضیان مورد ارزیابی واقع می شوند ، همه متقاضیان ویزای 485 باید 6 ماه قبل از درخواست دادن کلیه ملزومات تحصیل در استرالیا را فراهم نمایند .

ملزومات تحصیل در استرالیا از دو مولفه مهم و مرتبط تشکیل شده است :

1.دانشجو باید یک مدرک تحصیلی ماحصل دو سال تحصیل آکادمیک و یا چند مدرک تحصیلی که مجموع آنها منتج به 2 سال تحصیل آکادمیک باشد ،کسب کرده باشد .

2.دوره تحصیل او نباید کمتر از 16 ماه باشد .

رشته های قابل قبول

به منظور تحصیل در استرالیا رشته های مورد قبول باید این شرایط را داشته باشند :

توسط   CRICOS   ، ثبت مشترک المنافع موسسات و رشته های دانشجویان خارجی ، به ثبت رسیده باشد .

تحصیل در این رشته با موفقیت انجام شده باشد و منجر به دریافت یک مدرک تحصیلی معتبر شود .

  • به زبان انگلیسی تدریس شده باشد .
  • دانشجو باید ضمن تحصیل در استرالیا حضور داشته باشد .
  • با اتمام تحصیل ، ویزای دانشجویی معتبرجهت تحصیل در استرالیا را داشته باشد .
  • ملزومات و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا تنها یکبار مورد ارزیابی قرار می گیرند .
  • درسهای مهارتی و زبان جزء این ملزومات محسوب نمی شوند .

دو سال تحصیل آکادمیک

دو سال تحصیل آکادمیک به منزله گذراندن 92 هفته تحصیل  در یک رشته یا رشته های به ثیت رسیده CRICOS   می باشد .در واقع طول مدت تحصیل ( تعداد هفته ها ) توسط CRICOS   مشخص می شود . این مدت زمان نباید از بازه زمانی مشخص شده بیشتر شود . به عنوان مثال اگر یک دانشجو موفق شود در عرض 92 هفته  ، تحصیل در یک رشته را به پایان برساند در صورتیکه زمان اتمام آن توسط سازمان گفته شده 78 هفته مشخص شده باشد ، تنها برای دانشجو همان 78 هفته لحاظ می شود . درس های پاس نشده به هیچ عنوان منظور نمی شود .

همپوشانی مدارک تحصیلی

در مدارک تحصیلی برخی از دروس و واحدها ممکن است مشترک و یکسان باشد . به عنوان مثال ، دانشجوی متقاضی ویزای کار فارغ التحصیلان  485 ممکن است یک مدرک تحصیلی در رشته امور مالی و سپس مدرکی دیگر در رشته حسابداری را کسب کند در حالیکه 2 واحد درسی بین این دو رشته مشترک و یکسان می باشد . دراین شرایط واحدهای درسی مشترک و مدت زمان گذراندن آنها تنها یکبار به عنوان ملزومات تحصیل در استرالیا لحاظ می شود.

اگر دانشجویی چندین مدرک تحصیلی را کسب کند تنها مدرک ، زمان و واحدهای درسی آخرین مدرک  تحصیلی او مورد ارزیابی قرار می گیرد .

تحصیل در خارج از استرالیا

اگر دانشجویی در خارج از استرالیا تحصیل کند اما مدت 2 سال از تحصیلش را در یکی از رشته های به ثبت رسیده  CRICOS  در استرالیا گذرانده باشد ، مدرک تحصیلی او مورد قبول واقع می شود .

تاریخ اتمام تحصیل

متقاضیان ویزای 485 باید در عرض 6 ماه از تاریخ فارغ التحصیلی نسبت به اخذ این ویزا اقدام کند . تاریخ اتمام تحصیل اولین زمانی است که مرکز آموزشی به دانشجو اعلام میکند که او واجد شرایط برای کسب مدرک تحصیلی است . به این منظور مرکز آموزشی به یکی از طرق زیر این را به دانشجو اعلام می کند :

  • نامه
  • اینترنت
  • ایمیل
  • تابلو اعلانات موسسه آموزشی

این تاریخ نباید با تاریخ اهداء مدرک تحصیلی اشتباه شود . این تاریخ زمانی است که دانشجو مدرک تحصیلی خود را ، به عنوان مثال ، طی مراسم فارغ التحصیلی دریافت می کند .

در خواست برای ویزای کار بعد از تحصیل

وب سایت زیر اطلاعات کامل تر و جامعی در خصوص ویزای کاری پس از تحصیل در اختیار متقاضیان می گذارد :

www.border.gov.au/Trav/Visa-1/485

مدارک تحصیلی قابل قبول

جهت تحقق پیش شرط تحصیل در استرالیا ، دوره یا دوره های تحصیلی باید منجر به دریافت مدرک تحصیلی معتبر شود . بر اساس شاخه انتخابی ویزا ، مدارک تحصیلی معتبر متفاوت است . برای درخواست ویزای 485 شاخه ویزای کار بعد از تحصیل ، تنها مدارک تحصیلی مورد قبول از این قرار است:

کارشناسی ، کارشناسی افتخاری ، کارشناسی ارشد آموزشی ، کارشناسی ارشد پژوهشی و دکترا

تحصیل در مقطعی که منجر به دریافت مدرک تحصیلی دیپلم و یا مدرک فنی حرفه ایی شود ، قابل قبول نیست .

تحصیل بایستی در یک مقطع مشخص انجام شود

تنها دانشجویانی که طبق چهارچوب مدارک تحصیلی استرالیا (AQF ) موفق به اخذ مدرک کارشناسی یا بالاتر شده اند ممکن است واجد شرایط برای اخذ  این دسته از ویزا ها باشند .

تحصیل بایستی در یک مرکز آموزشی معتبر باشد

با در نظر گرفتن پیش شرط مورد نیاز این نوع ویزا ، رشته ها ودروس بایستی در یکی از دانشگاه های استرالیایی معتبر و یا دیگر مراکز آموزشی که واحدها و برنا مه ها ی آن مقطع و رشته را ارائه می دهد برگزار شود .

ویزای کاری فارغ التحصیلان

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت زیر مراجعه کنید :

www.border.gov.au/Trav/Visa-1/485/Temporary-Graduate-Visa-( sub class-485)-document-checklist

مدارک تحصیلی باید در ارتباط با مشاغل مورد نیاز و معرفی شده باشد .رشته و مهارت حاصل از مدرک تحصیلی دانشجو در بدست آوردن حرفه تخصصی معرفی شده بسیار مهم است .

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *