12 ژانویه , 2016

   

تا کنون در مورد اینکه چطور میتوان به استرالیا مهاجرت کرد و به چه صورت ویزا گرفت ، فکر کردید ؟ روش های متعددی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد که این مقاله به 9 روش اشاره می کند .

9 روش برای مهاجرت به استرالیا :

1.اقتصاد استرالیا هرگز تا به این حد مستعد نبوده است و به همین جهت دولت این کشور در پی افراد زبده با تخصص در زمینه های کسب و کار و تجارت می باشد . برای مهاجرت  شما می توانید به یک وکیل با حق الوکاله سنگین مراجعه کنید یا با رجوع به یکی از مشاورین مهاجرتی استرالیا و بهره مندی از راهنمایی هایش بررسی کنید آیا برای مهاجرت به این کشور واجد شرایط هستید یا خیر .

2.اگر شما در پی کسب اطلاعاتی در مورد تخصص ها و شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به استرالیا هستید توجه داشته باشید که برای تقاضای ویزای تخصص ، یک سیستم امتیاز بندی وجود دارد .

با پر کردن فرم بصورت آنلاین متوجه خواهید شد که با توجه به امتیازتان در  سیستم امتیاز بندی استرالیا ، که توسط اداره مهاجرت و امور چند فرهنگی استرالیا تنظیم شده ، نیازهای کشور استرالیا را جوابگو خواهید بود یا خیر .

3.ویزای کاری استرالیا : مدیران ، متخصصان مجرب و بازرگانان زبده تحت برنامه ویزای تخصص ، مورد نیاز این کشور می باشند . با توجه به امتیاز لازم برای مهاجرت به استرالیا که توسط اداره مهاجرت استرالیا تعیین شده  ، برنامه ها و طرح هایی در خصوص اخذ ویزای تخصص بصورت دائم یا  موقت وجود دارد .

تبلیغات مبنی بر وجود بالغ بر 150.000 شغل در هفته و کمترین میزان بیکاری در 10 سال اخیر ، یاد آور این نکته است که تقاضا برای ویزای کاری استرالیاهیچ زمانی  تا این حد میسر نبوده است . خصوصا برای مشاغلی چون لوله کشی ،امنیت و  حفاظت ، چاپ و حرف مرتبط با ساختمان متقاضی زیادی وجود دارد .

4.ویزای تعطیلا ت کاری : امکانات و شرایط آب و هوایی بسیار مساعد ایالت وسترن ، بویژه شهر پرت ، افراد زیادی را بر آن داشته تا درصدد مهاجرت به این منطقه باشند . اگر سن شما بین 18 تا 30 سال است و قصد گذراندن 12 ماه در استرالیا را دارید شاید یکی از کسانی باشید که صلاحیت اخذ ویزای تعطیلات کاری که هر سال ارائه  میشود را  دارا هستند .

5.ویزای خانواده : اگر شریک زندگیتان استرالیایی است و یا اعضای درجه یک خانواده تان اقامت دائم استرالیا را دارند بنابراین میتوانید برای این دسته از ویزا ها اقدام کنید .

تقاضای مهاجرت به استرالیا بصورت آنلاین انجام می شود . دولت استرالیا به منظور گرد هم آوردن اعضای یک خانواده ، از مهاجرت آنها حمایت و پشتیبانی می کند . تحت برنامه مهاجرتی ویزای خانواده ، مهاجر میبایست توسط یکی از اعضای درجه یک خانواده یا شریک زندگی اش که مقیم استرالیا می باشد ، حمایت و ضمانت شود .

برای اینکه دریابید شرایط لازم برای دریافت این ویزا را دارا هستید 4 طرح وجود دارد . گزینه ایی که به بهترین  صورت شرایط شما را توصیف می کند را انتخاب کنید . ضامن شما باید اقامت دائم استرالیا را داشته باشد ، شهروند استرالیا و یا شهروند قانونی نیوزیلند محسوب شود و معمولا باید حداقل 18 سال را داشته باشد .

6.ویزای گرشگران و بازدیدکنندگان : همه مسافران بجز شهروندان نیوزیلند ملزم هستند قبل از سفر به استرالیا ، ویزا یا اجازه سفر را بگیرند . اما در مورد حضور در سفارت استرالیا یا کنسولگری برای اخذ ویزا جای نگرانی نیست .

شما می توانید ویزای خود را بصورت آنلاین دریافت کنید . اگر شما به نیت گردشگری و یا حتی تجارت قصد سفر به استرالیا را دارید باید ویزای توریستی یا ایی تی ای  (اجازه سفر الکتریکی ) بگیرید . ایی تی ای این امکان را فراهم میکند که حداکثر به مدت 3 ماه در استرالیا بمانید و مختارید به هر کجا که می خواهید سفر کنید .

7.ویزای سرمایه گذاری و کسب و کار : اگر شما کسب و کار موفقی دارید ،  چه به عنوان مدیر ارشد اجرایی و چه به عنوان صاحب آن کسب و کار،  می توانید برای این نوع ویزا ا قدام کنید .

تحت توافقات دو مرحله ایی انجام شده در تاریخ 1 مارچ 2003 ، به مهاجرین صاحب کسب و کار،  ویزای ( منطقه ایی ) کسب و کار به مدت  4 سال داده می شود  که بعد از رساندن آن کسب و کار به سطح قابل قبول اداره مهاجرت و امور چند فرهنگی استرالیا و یا حفظ حداقل سرمایه گذاری ، می توانند  برای دریافت ویزای ( دائم ) کسب و کار دست بکار شوند .

8.اگر توسط یک بنگاه کاریابی انتخاب شدید  و یا به دفتر شرکتتان واقع در استرالیا انتقال داده شدید می توانید برای این دسته ویزا اقدام کنید . کارفرمای شما میتواند  نقش موثری در حمایت از مهاجرت به استرالیا داشته باشد . با توجه به این سیستم  ، اگر تخصص  و کار شما تایید و شناخته شده باشد می توانید بدون داشتن مدرک تحصیلی به استرالیا مهاجرت کنید .

 

 

9.ویزای بازنشستگی : اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا را دارید با توجه به اینکه بازنشسته هم هستید ممکن است یکی از واجدین اخذ این نوع ویزا که هر سال صادر می شود باشید . اگر شما از قدرت مالی خوبی برخوردارید و می خواهید چند صباحی  از بازنشستگی خود را در آب و هوای گرم استرالیا بگذرانید باید صلاحیت شما  بطور انلاین بررسی و مورد ارزیابی واقع شود.

هیچوقت شرایط برای مهاجرت به استرالیا ، درخواست اجازه کارو یا ویزا این اندازه مهیا نبوده است .

 

                                                                                                                           Getting down under Emigrate to Australia 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

نظرات كاربران

  1. elham گفت:

    سلام. آیا شغل مربوط به رشته مهندسی پلیمر در استرالیا هست؟
    رشته مهندسی پلیمر مقطع ارشد هم در دانشگاهای استرالیا تدریس می شود؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *