28 دسامبر , 2015

مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می دهددر طول زمان افزایش درآمد بر اساس کیفیت  و ساعت کاری صورت می گیرد. این بررسی تغییر شگرفی در زمینه فرهنگ کار ونگرش نسبت به حرف مختلف در طول زمان را نشان داد.در سال 1970 تنها 7 درصد از کارمندان ، حرفه ایی و اکثرا مرد بودند. زنان به مشاغل حرفه ایی کمتر علاقه نشان می دادند ، در حالیکه  اخیرا تغییر قابل توجهی در این آمار به چشم می خورد .در لیست زیر پر درآمدترین مشاغل را مشاهده می کنید که  به جهت درآمد بالا جزء 10 انتخاب اول هر فرد  قراردارد.در  استرالیا بسته به فرصتهای درآمد ، حدود 22 درصد از نیروی کار شغل مورد نظر خود را از این حرفه ها انتخاب می کنند.

 

لیست مشاغل پردرآمد در استرالیا   در سال های  2015 و 2016

لیست زیر شامل متداول ترین و پردرآمدترین  حرفه ها در استرالیا می باشد . عموم مردم می توانند اطلاعات مربوط به میزان حقوق  و محبوبیت هر حرفه خاص را بسته به درصد جمعیت کاری  که علاقه خود را به این حرفه ها نشان میدهند استخراج کنند . لیست زیر شامل مشاغلی است با درآمد بیش از 2000 دلار در هر هفته که سالانه بالغ بر 104000 دلار می شود .

 

  • متخصص بیهوشی و بی حسی :حدود 88.3 درصد از جمعیت طالب کاردر این حرفه میتوانند درامدی بیش از 2000 دلار در هفته کسب کنند. بنابراین این شغل پردرآمدترین شغل در استرالیامی باشد.
  • جراحان : آنها در رتبه دوم پر درآمدترین مشاغل قراردارند . 88 درصد از میانگین جمعیت این دسته درآمدی بالغ بر 2000 دلار در هفته را از آن خود کرده اند. بسته به تخصص و میزان تجربه میزان حقوق دریافتی بالاتر می رود .
  • روانپزشکان :حدود 82 درصد از روانپزشکان درآمدی بالغ بر 2000 دلار در هفته کسب می کنند . علاوه بر این آنها از کلینیک های شخصی خودشان نیز کسب درآمد می کنند .
  • پزشکان متخصص : پزشکی جزء مشاغل مورد نیاز در استرالیاست و متخصصان قادربه کسب درآمد بالا هستند .تقریبا 81.4 درصد از این دسته درآمدی بالغ بر 2000 دلار در هفته کسب می رکنند .
  • 5-مهندسین معدن : بسته به موقعیت و تجربه کاری این دسته ، میزان حقوق افزایش می یابد . بخاطر نیاز مبرم  و پیچیدگی این حرفه ، حدود 75 درصد از این جمعیت کار می توانند درآمدی بیش از 2000 دلار در هفته کسب کنند .
  • مدرسان پزشکی : تدریس و آموزش پزشکی در استرالیا جزء پردرآمدترین مشاغل می باشد. حدود 74.7 درصد از این نیروی کارسالانه 104000 دلار و حتی بیش از آن را از آن خود کرده است .
  • مدیران و موسسان : حدود 74.3 درصد از کسانی که که در زمره این گروه قرار دارند سالانه بالغ بر 104000 دلاردر سال کسب می کنند .
  • دندانپزشکان : چندین سال پیش این شغل جزء کم درآمدترین مشاغل محسوب می شد اما امروز از پردرآمدترین مشاغل منظور می شود به طوری که 71.9 درصد از این جمعیت کار بیش از 104000 دلار در سال به خود اختصاص می دهند .
  • پزشکان : حدود 69.4 درصد از این جمعیت سالانه به راحتی بیش از 104000 دلار کسب می کنند . حقوق این دسته بسته به میزان تخصص و تجربه افزایش می یابد .
  • مدیریت مهندسی : این دسته از مشاغل جزء پر درآمدترین مشاغل در استرالیا محسوب می شود و حدود 65.3 درصد از آنها قادر به کسب درآمدی بیش از دیگر مشاغل هستند . هرچند این گروه در انتهای لیست مذکودر قراردارد اما باوجود این باز هم در زمره مشاغل پر طرفدار در استرالیا می باشد .

 

 

پزشکی پردرآمدترین شغل و حرفه در استرالیا را به خود اختصاص داده است هرچند دیگر مشاغل ذکر شده در لیست بالا از نظر کسب درآمد خیلی پایین تر از این دسته قرارندارند . بنابراین درست نیست که گفته شود مشاغل مهارتی ، پردرآمدترین مشاغل و مشاغل غیر مهارتی ، کم درآمدترین مشاغل هستند. به هر حال در مقایسه با لیست پردرآمدترین مشاغل ، مشاغل غیر حرفه ایی همچون آتشبارها   ، حفارها و معدنچی هانیز از پر درآمدترین مشاغل هستند و حدود 43.3 درصد از کل این جمعیت سالانه بیش از 2000 دلار در هفته کسب می کنند .

 

منبع : Top 10 Highest Paying Jobs in Australia

medical

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *