11 دسامبر , 2014

سفارت استرالیا در تهران اقدامات جدید دولت این کشور علیه قاچاقچیان انسان را بیان نمود.

به گزارش ایسنا، سفارت استرالیا در تهران به نقل از اداره مهاجرت و حافظت از مرزهای استرالیا اعلام کرد: از 27 آبان، دولت استرالیا تمهیدات جدیدی علیه قاچاق انسان برگزیده است.

بر اساس این اقدامات، استرالیا تقاضای اسکان مجدد پناهجویانی را که از تاریخ 10 تیر 1393، در دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان و آورگان مستقر در اندونزی ثبت کرده باشند را بررسی نخواهد کرد.

این اقدام به منظور کاهش تعداد پناهندگانی است که برای ورود به استرالیا ابتدا وارد اندونزی می شوند.

قاچاقچیان انسان اندونزی را به عنوان محلی راحت برای اخذ اسکان مجدد در استرالیا تبلیغ می کنند. این امر بار سنگینی بر دوش اندونزی گذاشته است.

استرالیا-پناهجویی

استرالیا-پناهجویی

استرالیا همچنان به اسکان مجدد پناهجویانی که قبل از 1 ژوئیه 2014 در دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان و آورگان مستقر در اندونزی ثبت نام کرده اند، ادامه خواهد، اما نسبت به سال های گذشته تعداد کمتری را از این دفتر پذیرش می کند.

سیاست های دولت استرالیا برای مبارزه با قاچاق انسان، با نام «عملیات اقتدار در مرزها»، نه تنها بسیاری را از خطر غرق شدن در دریا رهانده، بلکه جای بیشتری برای برنامه های انسان دوستانه آن دولت برای پناهندگان آسیب پذیر و ناامید باز کرده است. این اقدام ضربه دیگری به قاچاقچیان انسان خواهد بود، و پیغام روشنی است درباره اینکه سفر کردن به اندونزی برای اخذ اسکان مجدد در استرالیا بی نتیجه خواهد ماند.

در سالهای اخیر برخی ایرانیان با پرداخت پولهای کلان حتی سرمایه زندگی شان به قاچاقچیان انسان در راه بی بازگشتی گام بر می دارند و درصدد پناهندگی غیر قانونی در استرالیا می شوند. دولت استرالیا از دو سال پیش اعلام کرده است که افرادی که به طور غیر قانونی درخواست پناهندگی در این کشور را داشته باشند به هیچ وجه نپذیرفته و آنها را به اردوگاههایی در جزیره پاپو آ گینه نو می فرستد که وضعیت خوبی ندارند.

منبع: isna.ir

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *