21 آگوست , 2016

medicine-banner

چناچه مایل هستید به صورت عملی در رشته پزشکی  یا دندان پزشکی در استرالیا تحصیل و فعالیت کنید یا صرفا در حوزه تحقیقاتی به تحصیل خود ادامه دهید دوره کارشناسی علوم پزشکی بهترین گزینه پیش روی شما است. این دوره اطلاعات اولیه و  اساسی مربوط به این رشته را در اختیار شما قرار می دهد.

این دوره سه ساله دانش شما در مورد ساختار و عملکرد بدن انسان  را به طور بنیادی افزایش می دهد. با داشتن مدرک کارشناسی این رشته شما به راحتی می توانید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشی در استرالیا و سایر کشورها به ادامه تحصیل بپردازید. گزینه دیگری که پیش روی شما است ادامه تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی است.

در حین تحصیل در استرالیا، در سال اول، دروس پایه از جمله شیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، فیزیک و فیزیولوژی تدریس می شود. این دروس عمومی دانش اولیه و اساسی مورد نیاز برای گذراندن دروس تخصصی و بالینی در سال دوم و سوم را به شما میدهد.

در سال دوم، شما باید واحد های پزشکی را بگذرانید.از جمله این واحد ها می توان ساختار سلولی،میکروب ها و سیستم دفاعی بدن، بیماری در جامعه ، و … میباشد.

در سال سوم شما می توانید از میان دروس آناتومی و بافت شناسی ،زیست شناسی،بیو شیمی، ژنتیک، تاریخ علوم ،بیماری های عفونی، میکروبیولوژی، داروسازی ،اسیب شناسی و فیزیولوژی  واحد های درسی خود را انتخاب کنید.

دروس اصلی رشته علوم پزشکی

آناتومی و بافت شناسی

بیو شیمی

آسیب شناسی سلول

زیست شناسی ملکولی و ژنتیک

اعصاب

تغذیه و متابولیسم

دارو شناسی

فیزیولوژی

برخی دانشگاه های استرالیا که در رشته پزشکی دانشجو میپذیرند:

Australian National University

Deakin University

Flinders University

Griffith University

Monash University

University of Adelaide

University of Melbourne

University of New South Wales

University of Newcastle

University of Queensland

University of Sydney

University of Tasmania

University of Western Sydney

University of Wollongong

8254581_orig

برای اخذ پذیرش مستقیم در دوره پزشکی شما حتما باید در آزمون(Graduate Medical School Admission Test) GAMSAT شرکت کنید ؛بدون شرکت در این آزمون و کسب نمره لازم شما موفق به اخذ پذیرش نخواهید شد.

آزمون GAMSATدو بار در سال، در ماه سپتامبر و مارچ، برگزار می شود . متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود.

کشورهای که این آزمون را برگزار میکنند استرالیا،ایرلند،انگلستان، نیوزیلند، سنگاپور و شهر واشنگتن می باشد.

در نتیجه اگر مایل هستید مستقیما در این رشته  در استرالیا به ادامه تجصیل بپردازید شما میتوانید در ابتدا برای دوره کارشناسی علوم پزشکی پذیرش گرفته و بعد از اتمام دوره در این آزمون شرکت کنید و در صورت موفقیت در این آزمون، در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهید.

نمره زبان مورد نیاز برای این دوره ها در مقایسه با سایر رشته ها بالاتر است.برای دوره های کارشناسی علوم پزشکی در اکثر دانشگاه های استرالیا  نمره زبان مورد نیاز نمره کل 6.5 در آزمون آکادمیک آیلتس می باشد.

 

اين مطلب را به اشتراك بگذاريد
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin

نظرات كاربران

  1. محسن هدایتی گفت:

    با سلام شرایط سنی وجود دارد؟ و اینکه هزینه های تحصیل رو می فرمایید؟ و برای ورود به ابتدا باید چه اقدامی انجام دهیم؟ همچنین نمره ایلتس اینجانب 7 شذه است ممنون

    • نويسنده گفت:

      با سلام
      با تشکر از تماس شما.
      بطور خاص برای پذیرش دانشگاه شرایط سنی مشخص نشده است. اما برای اخذ ویزا شرایط سنی و روزمه تحصیلی و کاری شما تاثیر گذار است.در نتیجه سن مهم است.
      هزینه تحصیل به طور متوسط سالیانه 30 هزار دلار می باشد. شهریه رشته های پزشکی بیشتر از این مقدار است.
      نمره آیلتس آکادمیک دارید؟ نمره خیلی خوبی دارید. اکثرا نمره 6.5 برای اخذ پذیرش لازم است.

      موفق باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *